cover J.G. van Rossum du Chattel, C.M. Hoorweg et alii

El Gran Bal

Leven en werk van Chris Dekker (1922-1996)

310 pp. Chris Dekker (1922-1996) was buitengewoon veelzijdig: violist, dichter, tekenaar, amateur-architect, nieuw-testamenticus, filoloog en mytholoog. Dit boek beschrijft het bijzondere leven en de bijzondere vriendschappen van een Nederlander, die zijn geestelijke vaderland in Europa vond en bleef houden, ook toen hij zijn menselijke vervulling in de hooglanden van Mexico had ontdekt, waar hij vanaf 1969 tot kort voor zijn overlijden in 1996 leefde, een gezin stichtte en ontwikkelingshulp op privé-basis verleende. Dekker heeft zich zeer ingespannen de slechte levensomstandigheden van de Maya-indianen te verbeteren. In 1974 werd hij doctor h.c. van de Universiteit van Chiapas.
Uitgave: van Gruting, Westervoort in samenwerking met de Stichting Memoriaal 2005 ISBN: 90-75879-288

€ 30.00

Bestel via E-mail

Het verzenden van het bestelde boek zal plaatsvinden zodra het verschuldigde bedrag is bijgeschreven op een van de rekeningen van Stichting Memoriaal, waarvan u de gegevens kunt vinden op de informatiepagina.