cover Wolfgang Osthoff und Bruno Pieger

Eros und Ethos

gegen Thomas Karlaufs George-Bild

48 pp. Het essay WOLFGANG OSTHOFF UND BRUNO PIEGER, EROS UND ETHOS – GEGEN THOMAS KARLAUFS GEORGE-BILD, beoogt een aantal onderwerpen, die het leven en het werk van de dichter Stefan George betreffen, recht te zetten, voorzover deze door Karlauf scheef getrokken zijn. Wolfgang Osthoff had tot zijn dood gewerkt aan een artikel, waarin hij zich keerde tegen de mentaliteit en inhoud van een boek over de dichter Stefan George, dat in 2007 in Duitsland was verschenen en, volgens hem ten onrechte, vele lovende recensies in Duitse kranten had gekregen. Zijn artikel, dat méér beoogde te zijn dan alleen een recensie en eerder een essay genoemd kan worden, is nu in samenwerking met een andere, op hetzelfde terrein geverseerde Duitse publicist, Bruno Pieger, in de Cahier-reeks gepubliceerd.
Uitgave: Memoriaal-Cahiers 2009 ISBN: 978-90-806849-8-0

Bestel via E-mail

Het verzenden van het bestelde boek zal plaatsvinden zodra het verschuldigde bedrag is bijgeschreven op een van de rekeningen van Stichting Memoriaal, waarvan u de gegevens kunt vinden op de informatiepagina.